کد مطلب:259498 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:168

زیارت امام هادی و امام عسکری
در این بخش، زیارت دو امام بزرگوار، حضرت امام هادی و امام حسن عسكری علیهماالسلام و نیز زیارت مادر و عمه ی محترم امام قائم علیهم السلام را می آوریم:

هنگامی كه خواستی به حرم امام هادی و امام عسكری علیهماالسلام بروی، غسل زیارت می كنی و وقتی كنار مرقد پاك شان ایستادی بگو:

السلام علیكما یا ولیی الله، السلام علیكما یا نجیی الله، السلام علیكما یا نوری الله فی ظلمات الأرض، السلام علیكما یا أمینی الله. أتیتكما زائرا لكما، عارفا بحقكما، مؤمنا بما آمنتما به، كافرا بما كفرتما به، محققا لما حققتما، مبطلا لما أبطلتما. أسأل الله ربی و ربكما أن یجعل حظی من

سلام بر شما ای دو ولی خدا، سلام بر شما ای دو همراز خدا، سلام بر شما ای دو نور خدا در تاریكی های زمین، سلام بر شما ای دو امین خدا. به قصد زیارت شما به حضورتان رسیده ام، در حالی كه به حق شما معرفت و شناخت دارم، به آنچه شما ایمان دارید مؤمنم و به آنچه شما انكار دارید من نیز انكار دارم، آنچه را شما حق و ثابت می دانید حق می دانم، و آنچه را باطل می دانید من نیز باطل می دانم. از خداوند تبارك و تعالی كه پروردگار من و شما است می خواهم كه بهره ی مرا از



[ صفحه 374]



زیارتكما، الصلاة علی محمد و آله، و أن یرزقنی شفاعتكما، و لا یفرق بینی و بینكما، و لا یسلبنی حبكما و حب آبائكما الصالحین، و أن لا یجعله آخر العهد من زیارتكما، و یحشرنی معكما، و یجمع بینی و بینكما فی الجنة برحمته.

زیارت شما این قرار دهد كه بر محمد و آل محمد درود فرستد، و شفاعت شما را روزی من گرداند، و میان من و شما جدایی نیفكند و دوستی شما و پدران صالح و شایسته ی شما را از من نگیرد. و این زیارت را آخرین زیارت من از شما قرار ندهد، و مرا با شما محشور گرداند و در بهشت مرا با شما و به رحمتش در جمع شما قرار دهد.

سپس خود را بر هر یك از این دو قبر بیفكن، آن ها را بوسه زن، و گونه ی خود را بر آن بگذار، آن گاه سر بردار و بگو:

أللهم ارزقنی حبهم، و توفنی علی ملتهم. أللهم العن ظالمی آل محمد حقهم، و انتقم منهم. أللهم العن الأولین منهم و الآخرین، و ضاعف علیهم العذاب الألیم، انك علی كل شی ء قدیر. أللهم عجل فرج ولیك و ابن ولیك، و اجعل فرجنا مع فرجهم، یا أرحم الراحمین.

خدایا؛ دوستی اهل بیت علیهم السلام را روزی من گردان، و مرا بر دین و ملت ایشان بمیران. خدایا؛ ستمگران در حق آل محمد را لعنت كن و از آنها انتقام بگیر. خدایا؛ اولین و آخرین، پیشینیان و آیندگان آنان را لعنت كن و عذاب دردناك خود را بر ایشان دوچندان كن كه تو بر هر چیز توانایی. بارالها؛ در فرج ولیت و فرزند ولیت شتاب فرما، و فرج ما را با فرج ایشان مقرون گردان، ای مهربان ترین مهربانان.

سپس چهار ركعت نماز و بعد از آن هر چه خواستی بالای سر آن دو امام علیهماالسلام نماز بخوان، و برای خود و پدر و مادرت و برای همه ی اهل ایمان به آنچه خواهی دعا كن و هنگامی كه خواستی بازگردی با ایشان وداع كن و بگو:



[ صفحه 375]



السلام علیكما یا ولیی الله، أستودعكما الله و أقرأ علیكما السلام، آمنا بالله و بالرسول و بما جئتما به و دللتما علیه. أللهم اكتبنا مع الشاهدین.

سلام بر شما ای دو ولی خدا، با شما خداحافظی می كنم و بر شما سلام می فرستم، به خدا و رسول و آنچه شما آورده اید و مرا به آن راهنمایی نموده اید ایمان دارم. خدایا، نام ما را با گواهی دهندگان ثبت فرما.